Fiat 500C by Diesel in stone-washed denim look

De in stone-washed denim look uitgevoerde Fiat 500C laat aan de verbeelding niets over: hier hebben auto- en mode-ontwerpers de handen ineen geslagen. Na de ‘gewone’ 500 by Diesel heeft het kledingmerk nu ook de cabriolet onder handen genomen.

De 500C by Diesel kenmerkt zich door ‘non-exclusive exclusiveness’. Niet-exclusief, omdat de ‘limited edition’ in ruime mate voorhanden zal zijn. Wel exclusief, vanwege de aanpassingen aan in- en exterieur. Om met het eerste te beginnen: de bekleding is uitgevoerd in donkere denimstof met gele stiksels. Het bekende Mohikaan-embleem van de jeans-fabrikant prijkt op de knop van de schakelpook en een vijfde ‘pocket’ ontbreekt natuurlijk niet. Het dashboard heeft een satijn chromen look gekregen.

De 500C by Diesel staat op 16 inch lichtmetalen wielen. Op de 1.4 versie zijn gele schijfremmen aangebracht. Ook de achterzijde heeft een stoere uitstraling, met imitatie luchtinlaten. Naast de indigo blauwe cabrio met ivoorkleurig stoffen kap kun je kiezen voor een groene 500C met zwart dak of voor een zwarte body met een rode of zwarte top.

Fiat brengt de 500C by Diesel uit met twee benzine en twee dieselmotoren; maar of deze ook alle naar Nederland komen moeten we nog afwachten. De 1.3 MultiJet II turbodiesel, goed voor 95 pk, heeft standaard een start/stop-systeem. De CO2-uitstoot van deze uitvoering is 104 g/km. Andere motoriseringen zijn een 1.3 MultiJet DPF van 75 pk en, voor benzinerijders, de 69 pk 1.2 liter en de 100 pk 1.4 16v. De cabriolet heeft een automaat met naar keuze vijf of zes verzetten. De benzine-uitvoeringen kunnen ook van een Dualogic vijftraps gerobotiseerde transmissie worden voorzien.

De Fiat 500C by Diesel maakte maandag zijn officiële debuut in Japan. Vanavond volgt de Europese première, op de Milanese meubelbeurs Salone Internazionale del Mobile. De Italiaanse prijs begint bij 18.000 euro maar zal in Nederland afwijken vanwege het andere belastingregime. Van de gewone 500 by Diesel zijn inmiddels al bijna 6.500 exemplaren verkocht.

Tags:

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *