Geen MultiAir-techniek voor Abarth 500C
Abarth heeft na de 500 nu ook de 500C onder handen genomen. De cabriolet krijgt dezelfde 1.4 T-Jet als de hatchback en dus niet de nieuwe MultiAir-motor.
Naast de Abarth Punto Evo laat het sportieve merk de 500C zien op de autosalon van Genève. Die heeft de 140 pk sterke 1.4 T-Jet onder de motorkap, dat is dezelfde motor als de hatchback heeft maar met 5 pk extra. Het maximale koppel bedraagt 206 Nm en is al bij 2.000 tpm beschikbaar.
Waar de Punto Evo de beschikking krijgt over een nieuwe MultiAir-motor moet de 500C het nog met de ‘oude’ turbokrachtbron doen. De Abarth 500C heeft met de 1.4 T-Jet 8,1 seconden nodig om vanuit stilstand 100 km/u te bereiken en houdt het bij 205 km/u voor gezien. De CO2-uitstoot bedraagt 155 g/km en elke 100 kilometer heeft de auto volgens Abarth 6,5 liter benzine nodig (1 op 15,4).
Met een knop voor de versnellingspook kan de bestuurder de auto in de sportstand zetten. De gaspedaalrespons, het remsysteem en de besturing worden dan sportiever afgesteld. Dit systeem heeft de 500 hatchback ook. De Abarth 500C debuteert samen met de Punto Evo op de autosalon van Genève volgende week.
Geef een reactie